خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

.

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ

همه‌ی آدم‌ها «از دست دادنِ یک آدمِ خیلی خیلی خاص و عزیز» را یا تجربه کرده‌اند، یا تجربه خواهند کرد. از دست دادن تلخ است. من تجربه‌اش کرده‌ام و به عنوانِ آدمی که معمولا زندگیش خالی از درد نبوده، می‌توانم بگویم هیچوقت اینقدر عمیق و جانسوز، درد نکشیده بودم. آنجا که طرف رفته ولی هنوز شماره‌ی آخرین تماسش روی کـالر آی‌دی تلفن هست، پیام‌های چند روز قبلش توی تلفن‌همراهت هست، نمونه کارهایش روی دسک‌تاپ هست، لباس‌هایش توی کمد آویزان است، مسواکش توی لیوانِ کنارِ روشویی است، حتی عطرِ تنش روی پیراهن‌هایش و تارِ موهایش روی بالشت هست... این‌ها همه هست و خودش نیست. انگار یک طوفان یا صاعقه‌، در چند صدمِ ثانیه، جوری همه چیز را نابود کرده که نشانه‌های حضورِ عشق و زندگی، فرصتِ محو شدن نداشته‌‌اند...

روزهای ملال و تنهایی

  • آذر

نظرات (۱)

فروید پدر روانشناسى دنیا مى گوید:
وقتى میشود دقایق عمرت را با آدم هاى خوب بگذرانى چرا باید لحظه هایت را صرف آدم هایى کنى که با دل هاى کوچکشان مدام درگیر حسادت ها و کینه ورزى هاى بچه گانه ان ...
یا مدام براى نبودنت براى خط زدنت تلاش مى کنند؟
نه! همیشه جنگیدن خوب نیست!
من همیشه جنگیده ام تا چیزى را عوض کنم!
اما این روزها فهمیده ام که با آدم هاى کوته نظر نباید جنگید، فهمیده ام براى اثبات دوست داشتن نباید جنگید، براى به دست آوردن دل آدم ها نباید جنگید، براى اثبات خوب بودن نباید جنگید! بعضى چیزها وقتى با جنگیدن به دست مى آیند بى ارزش میشوند!
این روزها نسخه فاصله گرفتن را مى پیچم براى هر کسى که رنجم مى دهد، از آدم هایى که زیاد دروغ مى گویند فاصله میگیرم، از آدم هایى که زیاد ظلم میکنند فاصله میگیرم، از آدم هایى که حرمتم را نگه نمیدارند فاصله میگیرم، با حقارت برخى آدم ها و دل هایشان نباید جنگید باید نادیده شان گرفت و گذشت و میبخشمشان نه براى اینکه مستحق بخششند براى اینکه من مستحق آرامشم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی